Walaupun dulu bakal ibu lebih cenderung untuk bersalin di kampung, namun kini bukan semua boleh membuat keputusan sedemikian. Ada banyak alasan yang menyebabkan seseorang lebih selesa berpantang sendiri. Antaranya adalah kerana faktor kesihatan ibu bapa masing-masing yang kurang memuaskan, ibu bapa mereka masih bekerja atau menjalankan perniagaan, atau pasangan itu sendiri mempunyai anak yang sedang bersekolah. Jadi, mahu tak mahu, terpaksalah membuat keputusan untuk berpantang di rumah sendiri. Cara berpantang sendiri semasa mengendalikan kerja rumah dengan lebih mudah:

  1. Perancangan awal - Semua ini perlu dirancang agar seseorang diberi tanggungjawab menguruskannya. Biasanya kerjasama suami amat penting untuk mengambil alih semua tugas ini dalam beberapa minggu terawal. Beritahu awal-awal.

  2. Lakukan checklist - Dengan cara ini, suami lebih mudah mengatur masa dan membiasakan diri dengan rutin tersebut tanpa perlu disuruh. Tak adalah terlupa nak buat nanti.

  3. Menu sesuai ketika berpantang sendiri - Kalau suami anda jenis yang pandai memasak, boleh minta tolong suami. Kalau tak, rasanya tak ada masalah nak masak makanan orang berpantang sebab biasanya cara masakannya sangat ringkas.

  4. Persiapkan Mental & Emosi - Emosi wanita ketika berpantang biasanya naik turun macam rollercoaster. Kebanyakan masa, kita sendiri bingung dengan perasaan diri sendiri. Barangkali disebabkan letih, tak cukup tidur, dan menahan kesakitan bersalin, kita mudah marah, tersinggung, dan stres.

  5. Suplemen yang bersesuaian - Saranan paling disukai ramai adalah sediakan Jus Mutyara di rumah. Mampu merawat luka dalaman dan luaran ketika melalui proses bersalin.

Nak tahu tips yang lebih mudah dan senang? Jom cuba Jus Mutyara !Mutyara dirumus khas dari makanan sunnah seperti delima, kurma, habbatussauda dan bahan-bahan tradisional seperti halia, ubi bit, manjakani dan pelbagai lagi yang dapat membantu para wanita mengurangkan masalah dalaman wanita seperti senggugut, period tidak teratur, masalah susu badan yang berkurangan dan sebagainya.

Kini anda tidak perlu lagi bersusah payah lagi untuk menjaga kesihatan kerana adanya Jus Mutyara.

Untuk pembelian Jus Mutyara, boleh tekan link dibawah:
https://www.mutyara.com/online-store

MUTYARA
Sihat itu Nikmat

June 02, 2022