Kita memang sangat susah untuk menahan emosi setiap hari, apatah lagi ketika sedang berpuasa. Pasti ada perkara yang membuatkan rasa marah meluap-luap sehingga mengganggu emosi harian ketika berpuasa. Dah lah penat berpuasa, tambah lagi dengan kacau emosi memang boleh jadi gaduh lah. Tapi tahukah anda kita boleh sebenarnya elakkan perkara ini dari terjadi? Jom tengok caranya ini :

  1. Elakkan situasi yang mencetuskan kemarahan - Contohnya, jika anda tahu kalau anda mudah marah ketika dalam keadaan tergesa-gesa,. Keluar rumah 10-30 minit lebih awal bagi mengelakkan kelewatan. Sebaiknya anda elakkan situasi yang membuatkan anda beremosi ya.

  2. Jangan terlalu serius - Gunakan jenaka atau gurauan untuk membantu anda menghadapi perkara yang kemungkinan boleh mencetuskan emosi. Elakkan juga bacaan gosip, dan masalah-masalah umum yang berkaitan dengan kebencian.

  3.  Latih diri untuk bertenang - Melatih diri sendiri untuk tetap tenang, cara ini dapat mengawal emosi sewaktu berpuasa bagi yang panas baran. Pada mulanya, anda perlu mempraktikkan latihan pernafasan, ketika merasakan ada perkara yang akan mencetuskan emosi. Lalu, anda boleh menghembus nafas dan mengatakan kata-kata ajaib untuk menstabilkan emosi seperti santai, tenang, rileks.

  4. Jadilah seorang pemaaaf - Sewaktu berpuasa, cara paling mudah agar emosi tidak meluap adalah dengan menjadi orang yang pemaaf. Ini adalah kerana, jika anda membiarkan amarah dan perasaan negatif lain menguasai diri, hal hal positif lain akan berkurang. Ini menyebabkan anda akan menjadi orang yang pemarah dan dibenci.

  5.  Amalkan Jus Mutyara - Bila amalkan secara konsisten percayalah anda pasti akan sentiasa cergas dibulan puasa ini. Anda akan sentiasa ceria dan bertenaga untuk menghadapi hari-hari yang akan ada positif dan negatif nya. Yang penting konsisten! Nak tahu tips yang lebih mudah? Anda boleh mencuba Jus Mutyara kerana khasiatnya adalah ia dapat membantu masalah luaran dan dalaman setiap individu.
Kini anda tidak perlu lagi bersusah payah lagi untuk menjaga kesihatan kerana adanya Jus Mutyara.

Untuk pembelian Jus Mutyara, boleh tekan link dibawah :
 
MUTYARA,
Sihat itu Nikmat
April 12, 2022