Pernahkah anda mengalami mengantuk ketika memandu ke tempat kerja di waktu pagi? Ya, memang menjadi tugas yang melelahkan apabila bangun pagi-pagi sekali untuk pergi ke tempat kerja. Terlebih lagi jika anda tidak cukup tidur malam sebelumnya. Namun, Anda harus ingat bahawa mengantuk saat memandu membahayakan keselamatan anda dan orang lain di jalan raya. Untuk itu, berikut ini adalah beberapa tips untuk membantu anda tidak mengantuk ketika memandu di waktu pagi.

  1. Pastikan anda mendapatkan tidur yang cukup. Tidur yang cukup pada malam sebelumnya sangat penting untuk menjaga kesehatan dan kewaspadaan saat mengemudi di pagi hari. Cobalah untuk tidur selama 7-9 jam sehari, dan pastikan Anda mengatur jadwal tidur yang teratur.

  2. Hindari mengambil makanan yang berat pada waktu tengah malam.  Makan makanan berat sebelum tidur dapat membuat anda merasa kenyang dan menyukarkan untuk tidur dengan nyenyak. Hal ini menyebabkan anda tidak memperolehi tidur yang cukup.

  3. Bersihkan Wajah Anda Mencuci wajah dengan air sejuk dapat membantu merangsang tubuh anda untuk tetap terjaga. Cubalah untuk membersihkan wajah anda dengan air dingin semasa bangun tidur untuk membantu anda merasa lebih segar.

  4. Melakukan senaman ringan pada pagi hari dapat membantu merangsang tubuh Anda untuk tetap terjaga dan lebih energik. Cubalah untuk melakukan latihan ringan seperti jogging atau regangan  untuk membantu merangsang tubuh Anda.

  5. Dengarkan Musik ketika memandu. Ianya dapat membantu anda untuk terus segar & tidak mengantuk ketika memandu.

  6. Amalkan Jamu Mutyara sebelum sarapan untuk membekalkan tenaga pada tubuh badan. Jamu Mutyara yang mengandungi pelbagai bahan alami & sunnah seperti kurma & madu yang terbukti berkesan dalam membekalkan tenaga yang diperlukan tubuh badan untuk kekal bertenaga.

Jom cuba Jamu Mutyara ! Mutyara dirumus khas dari makanan sunnah seperti delima, kurma, habbatussauda dan bahan-bahan tradisional seperti halia, ubi bit, manjakani dan pelbagai lagi yang dapat membantu para wanita mengurangkan masalah dalaman wanita seperti senggugut, period tidak teratur, masalah susu badan yang berkurangan dan sebagainya.


Kini anda tidak perlu lagi bersusah payah lagi untuk menjaga kesihatan kerana adanya Jamu Mutyara.

Untuk pembelian Jamu Mutyara, boleh tekan link dibawah:

https://mutyara.com/collections/frontpage

MUTYARA
Sihat itu Nikmat

May 10, 2023