Bagaiman perayaan syawal pada kali ini? Mesti meriah kan apabila kita dapat meluangkan masa bersama keluarga tercinta dalam meraikan hari yang penuh kegembiraan ini.

Mesti pelbagai juadah yang anda makan kan ketika raya ni? Yelah...ada ketupat, lemang, rendang, dan macam-macam lagi yang membuatkan kita nak mencuba kesemuanya...Tapi jaga-jaga!! Jangan sampai perut bloated ye...

Kali ini Tya ingin berkongsi dengan (nama) 3 Tips untuk menjaga sistem pencernaan anda semasa menyambut Hari Raya Aidilfitri .

Tip #1: Amalkan pemakanan seimbang Semasa sambutan Hari Raya Aidilfitri, makanan yang lazat sering menjadi fokus. Namun, pastikan anda tetap menjaga pemakanan yang seimbang untuk menjaga sistem pencernaan anda. Ambil makanan yang kaya dengan serat seperti buah-buahan, sayur-sayuran, dan bijirin yang utuh. Elakkan daripada makanan berat dan berlemak yang boleh membebankan sistem pencernaan anda. Jamu Mutyara juga boleh membantu memperbaiki pencernaan anda semasa menghadapi cabaran pemakanan semasa sambutan Hari Raya.

Tip #2: Amalkan gaya hidup sihat & pemakanan seimbang untuk menjaga sistem pencernaan anda semasa sambutan Hari Raya. Pastikan anda cukup tidur, mengurangkan stres, dan senaman secara berkala. Aktiviti fizikal seperti berjalan-jalan, beriadah, atau melakukan senaman ringan boleh membantu meningkatkan peredaran darah dan menggalakkan sistem pencernaan yang sihat.

Tip #3: Amalkan Jamu Mutyara setiap hari dalam membantu untuk melancarkan sistem pencernaan (lebih lawas) dalam badan kita. Jamu Mutyara adalah pilihan terbaik untuk menjaga sistem pencernaan semasa sambutan Hari Raya Aidilfitri. 

Sekian, harap anda dapat mengamalkan 3 Tips ini untuk menjaga sistem pencernaan anda semasa sambutan Hari Raya Aidilfitri bersama Jamu Mutyara.

Selamat menyambut Hari Raya Aidilfitri dan semoga anda dan keluarga sentiasa sihat dan bahagia!

Terima kasih Tya ucapkan buat anda kerana menyokong produk Jamu Mutyara.

 

Nak tahu tips yang lebih mudah dan senang? Jom cuba Jamu Mutyara ! Mutyara dirumus khas dari makanan sunnah seperti delima, kurma, habbatussauda dan bahan-bahan tradisional seperti halia, ubi bit, manjakani dan pelbagai lagi yang dapat membantu para wanita mengurangkan masalah dalaman wanita seperti senggugut, period tidak teratur, masalah susu badan yang berkurangan dan sebagainya.

Kini anda tidak perlu lagi bersusah payah lagi untuk menjaga kesihatan kerana adanya Jamu Mutyara.

Untuk pembelian Jus Mutyara, boleh tekan link dibawah:
https://mutyara.com/collections/frontpage

MUTYARA
Sihat itu Nikmat

April 27, 2023